[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 31 - ( زمستان 1399 ) ::
جلد 8 شماره 31 صفحات 37-27 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل ارتباطی شخصیت برند پوشاک ورزشی با تعهد، وفاداری و اعتماد به برند
سهیلا سروی 1، نصرالله سجادی2 ، حسین رجبی3 ، مهرزاد حمیدی4
1- دانشجوی دکترا،دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی،دانشگاه تهران،پردیس بین المللی کیش،ایران. ، soheila.sarvi65@gmail.com
2- استاد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی،دانشگاه تهران،تهران ،ایران.
3- استادیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی،دانشگاه تهران،پردیس بین المللی کیش،ایران.
4- دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی،دانشگاه تهران،تهران ،ایران.
چکیده:   (1701 مشاهده)
 
شخصیت برند در واقع نحوة رفتار و گفتار یک برند است و به معنای اختصاص صفات و کاراکتر شخصیت انسان به برند برای دستیابی به تمایز است. هدف از پژوهش حاضر ارائة مدل ارتباطی شخصیت برند پوشاک ورزشی با تعهد، وفاداری و اعتماد به برند بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش تمامی ورزشکاران استان اردبیل در سال 1398بودند که نمونه‌ای به تعداد 384 نفر از طریق جدول نمونه‌گیری مورگان انتخاب شدند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد اعتماد به برند (بالستر، 2004)، شخصیت برند (آکر، 1997)، وفاداری به برند (الگشیمر و همکاران، 2005) و تعهد به برند (گارباینو و جانسون، 1999) استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با آزمون ضریب همبستگی و معادلات ساختاری (تحلیل مسیر) با استفاده از نرم‌افزارهای آماری LISREL و SPSSصورت گرفت. یافته‌های به‌دست‌آمده نشان داد، رابطة مستقیم بین شخصیت برند پوشاک ورزشی با اعتماد به برند، وفاداری به برند و تعهد به برند وجود دارد. همچنین اعتماد به برند بر وفاداری به برند تأثیر مستقیم دارد، وفاداری به برند بر تعهد به برند و اعتماد به برند بر تعهد به برند تأثیر مستقیم بر هم دارد. براساس نتایج می‌توان گفت که توجه به نیازهای مشتریان می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهبود عملکرد و موفقیت برندهای ورزشی داخلی در رقابت با برندهای خارجی در جذب مشتریان و جلب وفاداری آنان و همچنین کسب سهم بیشتری از بازار داخلی و بین‌المللی داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: اعتماد به برند، تعهد به برند، شخصیت برند، وفاداری به برند.
متن کامل [PDF 270 kb]   (1023 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sarvi S, sajjadi N, rajabi H, hamidi M. The Relationship Model of Brand Personality of Sportswear with Brand Commitment, Loyalty and Trust. 3 2021; 8 (31) :27-37
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1471-fa.html

سروی سهیلا، سجادی نصرالله، رجبی حسین، حمیدی مهرزاد. مدل ارتباطی شخصیت برند پوشاک ورزشی با تعهد، وفاداری و اعتماد به برند. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (31) :27-37

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1471-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 31 - ( زمستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4645