[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 33 - ( تابستان 1400 ) ::
جلد 9 شماره 33 صفحات 185-169 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل مؤثر بر جذب خیرین در ورزش دانشجویی کشور و ارائۀ مدل
علی یعقوبی1 ، محمد پورکیانی 2، فرشاد امامی3 ، سیدحسین علوی4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل، ایران
2- استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران ، m.pourkiani46@gmail.com
3- استادیار گروه مدیریت ورزشی، ، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل، ایران
4- استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فنی و حرفه ای، تهران، ایران
چکیده:   (2171 مشاهده)
 هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در جذب خیرین در ورزش دانشجویی کشور و ارائۀ مدل بود. روش تحقیق به شیوۀ آمیخته و مبتنی بر نظریه‌پردازی داده‌بنیاد است. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش مصاحبة نیمه‌ساختاریافته استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به روش اشتراوس و کوربین (1998) انجام گرفت. جامعۀ آماری در بخش کیفی شامل 15 نفر از صاحب‌نظران و خبرگان شامل استادان دانشگاهی و مدیران اجرایی ورزش دانشگاهی کشور بودند که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی 315 نفر از افرادی که در حیطۀ خیریه و ورزشی دانشجویی فعالیت داشتند، انتخاب شدند. در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از تکنیک کدگذاری باز، 73 مفهوم اولیه تعیین شد که با دسته‌بندی این مفاهیم 58 مقولۀ فرعی شکل گرفت و در مرحلۀ کدگذاری محوری، پیرامون 20 مقولۀ اصلی دسته‌بندی صورت گرفت و پرسشنامۀ 49 سؤالی محقق‌ساخته برای جمع‌آوری اطلاعات تدوین شد. نتایج با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و در قالب معادلات ساختاری با نرم‌افزار SPSS و PLS تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد در قالب مدل پارادایمی، شرایط علی (5 مقوله)، شرایط زمینه‌ای (3 مقوله)، شرایط مداخله‌گر (2 مقوله)، مقوله ‌محوری (1 مقوله)، راهبردها (5 مقوله)، پیامدها ( 4 مقوله) شناسایی شدند. همچنین مدل تدوین‌شده از برازش مناسبی برخوردار بود. براساس آزمون فریدمن نیز مشاهده شد که عامل فرهنگی- اجتماعی مهم‌ترین عامل مؤثر بر جذب خیرین در ورزش دانشجویی بود و عامل اقتصادی از نظر اهمیت در رتبۀ آخر قرار داشت.
واژه‌های کلیدی: ارائۀ مدل، خیرین ورزشی، ورزش دانشجویی.
متن کامل [PDF 445 kb]   (1016 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yaghobi A, Pourkiani M, Emami F, Alavi S H. Identifying Factors Affecting in Attracting Donors to the Iranian Student Sports and Developing a Model. 3 2021; 9 (33) :169-185
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1651-fa.html

یعقوبی علی، پورکیانی محمد، امامی فرشاد، علوی سیدحسین. شناسایی عوامل مؤثر بر جذب خیرین در ورزش دانشجویی کشور و ارائۀ مدل. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (33) :169-185

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1651-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 33 - ( تابستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4645