:: دوره 11، شماره 41 - ( تابستان 1402 ) ::
جلد 11 شماره 41 صفحات 127-111 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر جوان سازی برند بر اعتلای برند فروشگاه‌های محصولات ورزشی با نقش میانجی رفتارهای برندساز منابع انسانی
محمد باشکوه اجیرلو 1، مهرداد ناصرپور2
1- استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران ، mohammadbashokouh@gmail.com
2- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
چکیده:   (471 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر تاثیر جوان سازی برند بر اعتلای برند فروشگاه های محصولات ورزشی با نقش میانجی رفتارهای برندساز منابع انسانی می باشد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و  براساس ماهیت توصیفی پیمایشی می‌باشد. جمع‌آوری داده‌ها از طریق مشاهده میدانی، توزیع پرسشنامه و مطالعات کتابخانه‌ای مرتبط با متغیرهای پژوهش انجام شده است. جامعه‌ی آماری این پژوهش مشتریان فروشگاه های محصولات ورزشی شهر اردبیل می باشد. برای تخمین تعداد نمونه براساس روش­شناسی مدل‌یابی معادلات ساختاری که تعداد نمونه در محدوده 5n تا 15n (n تعداد گویه­ها)، 115 تا 345 تعیین می­کند، استفاده شده؛ که از ۲۰۰ عدد پرسشنامه حدود ۱۸۶ عدد تکمیل گردیده و جمع آوری شده است. روش نمونه گیری در این تحقیق با استفاده از روش غیراحتمالی دردسترس می باشد. داده های جمع آوری شده توسط پرسشنامه با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و SmartPLS تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان داد که در مسیرهای مستقیم جوانسازی برند و رفتارهای برندساز منابع­انسانی بر اعتلای برند تاثیر معناداری داشته و در مسیرهای غیرمستقیم نیز رفتارهای برندساز منابع­انسانی توانست رابطه بین جوانسازی برند با اعتلای برند را میانجی­گری نماید.
واژه‌های کلیدی: برند، جوان‌سازی برند، اعتلای برند، رفتارهای برندساز منابع انسانی
متن کامل [PDF 437 kb]   (132 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 41 - ( تابستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها