[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) ::
جلد 5 شماره 17 صفحات 71-57 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل ارزیابی مدیریت بازاریابی در فدراسیون های ورزشی ایران
لقمان کشاورز
دانشیار گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، keshavarzlog@yahoo.com
چکیده:   (4781 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ارزیابی مدیریت بازاریابی فدراسیون ­های ورزشی ایران بود. جامعۀ آماری پژوهش اعضای هیأت علمی دانشکده­ های تربیت بدنی رشتۀ مدیریت ورزشی، مدیران فدراسیون­ های ورزشی و متخصصان آشنا با بازاریابی ورزشی بود (520=N) که بر مبنای جدول مورگان 220 نفر به‌طور تصادفی ساده برای نمونۀ تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامۀ محقق‌ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تأیید دوازده تن از متخصصان مدیریت ورزشی رسید و روایی سازۀ آن با تحلیل عاملی تأییدی بررسی و تأیید شد. پایایی پرسشنامه نیز در یک مطالعۀ مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ 0/78 محاسبه شد. برای تحلیل داده­ ها از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کولموگروف اسمیرنوف، بارتلت، KMO، تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی با استفاده از دو نرم‌افزار SPSS و AMOS استفاده شد. یافته ­های تحقیق نشان داد برای ارزیابی مدیریت بازاریابی در فدراسیون­ های ورزشی به‌ترتیب اولویت 10 عامل توانمندی، حامیان، مشتریان، فرایند، مالی، خلاقیت، برنامه­ ریزی، دارایی­ های نامحسوس، اثربخشی و پیشبرد نقش دارند. همچنین مدل به‌دست‌آمده از برازش مطلوب برخوردار بود.
واژه‌های کلیدی: ارزیابی، بازاریابی، فدراسیون، مدیریت، ورزش
متن کامل [PDF 385 kb]   (1700 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. دانایی، حبیب‌الله؛ محمودی میمندی، محمد؛ حسینی، میرزاحسن؛ وزیرخانی، حمیدرضا (1391). «تدوین مدل ارزیابی مدیریت روابط با مشتری»، فصلنامۀ پژوهشنامه بازرگانی، ش 64، ص 186-149.
2. 2. روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ ابراهیمی، احمد (1394). «مدیریت بازاریابی»، چ هجدهم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعۀ علوم انسانی، ص 115-101.
3. 3. شافعی، رضا (1391). «ارائۀ مدلی ساختاریافته از سنجه‌های ارزیابی عملکرد مدیریت بازاریابی در شرکت‌های تولیدی صنعتی: مطالعه‌ای در شرکت‌های مواد غذایی»، فصلنامۀ علوم مدیریت ایران، ش 25، ص 160-137.
4. 4. عارف‌نژاد، محسن؛ سبحانی، محمد؛ بالوئی جام‌خانه، هادی؛ طغرایی سمیری، مهدی (1390). «ارزیابی کارآیی خدمات در بانک‌ها از روش تحلیل پوششی داده‌ها»، سومین همایش ملی تحلیل پوششی داده‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، ص 14-1.
5. 5. قدیری معصوم، مجتبی؛ سوری، فرشاد؛ شفیعی عربی، میرعلی؛ بهرامی، مجتبی (1392). «ارزیابی و اولویت‌بندی شاخص-های تأثیرگذار در بازاریابی توریسم روستایی با مدل آمیختۀ بازاریابی 7p: مطالعۀ موردی شهرستان‌های برگزیدۀ استان مازندران»، مدیریت شهری، ش 32، ص 52-39.
6. 6. کشاورز، لقمان؛ حمیدی، مهرزاد؛ گودرزی، محمود؛ سجادی، سید نصرالله (1392). «تبیین مدل پیاده‌سازی استراتژی‌های کمیتۀ ملی المپیک با روش ارزیابی متوازن»، پژوهش‌نامۀ مدیریت ورزشی و رفتارحرکتی، دورۀ 9، ش 18، ص 42-15.
7. 7. کشاورز، لقمان؛ حمیدی، مهرزاد؛ گودرزی، محمود؛ سجادی، سید نصرالله (1393). «تدوین نظام مدیریت عملکرد کمیته ملی المپیک با رویکرد BSC»، مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، دورۀ 1، ش 1، ص 30-21.
8. 8. کشاورز، لقمان؛ فراهانی، ابوالفضل (1395). «مدیریت سازمان‌های ورزشی»، چ اول، تهران: انتشارات حتمی، ص 61-65.
9. 9. محرم‌زاده، مهرداد (1388). «مدیریت بازاریابی ورزشی»، چ دوم، جهاد دانشگاهی واحد ارومیه، ص 83-79.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an Evaluation Model of Marketing Management in Iran Sport Federations. 3 2017; 5 (17) :57-71
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-932-fa.html

کشاورز لقمان. طراحی مدل ارزیابی مدیریت بازاریابی در فدراسیون های ورزشی ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (17) :57-71

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-932-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660