[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۵، شماره ۱۹ - ( زمستان ۱۳۹۶ ) ::
جلد ۵ شماره ۱۹ صفحات ۵۱-۳۷ برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی راهکارهای موفقیت استراتژی تقلید در شرکت‌های کارآفرین ورزشی (مطالعۀ موردی: شرکت طنین پیک سبلان، برند بتا)
حسن غلامی قاجاری۱ ، معصومه کلاته سیفری۲ ، میثم شیرخدایی۳
۱- کارشناسی‌ارشد مدیریت بازاریابی در ورزش، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
۲- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران ، Mkalateh@umz.ac.ir
۳- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصادی و علوم اداری ، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
چکیده:   (۶۱۰۶ مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر شناسایی راهکارهای موفقیت استراتژی تقلید در شرکت‌های کارآفرین ورزشی بود که در دو گام انجام پذیرفت. نخست توسط تکنیک دلفی راهکارها شناسایی شد و سپس با مدلسازی ساختاری تفسیری مدلی برای آن تدوین شد. بنابراین شش خبره از استادان مدیریت ورزشی به روش هدفمند انتخاب شدند و دورهای دلفی تا برقراری توافق نظری میان آنها ادامه یافت. در گام دوم نیز 15 نفر خبره از نمایندگان فروش برند بتا به شیوۀ هدفمند انتخاب شدند و پرسشنامۀ مقایسۀ زوجی برای تدوین مدل در اختیار آنان قرار گرفت. تحلیل داده‌ها در گام اول توسط نرم‌افزار SPSS22 انجام گرفت و محاسبات گام دوم با نرم‌افزار MATLAB2014 صورت پذیرفت. روش دلفی تقلید نام برند پیشرو، تقلید شکل ظاهری برند پیشرو، تقلید هویت برند پیشرو، تقلید تصویر برند پیشرو، ارتقای ارزش درک‌شدۀ برند مقلد، ترویج حمایت از تولید ملی، فروشگاه عرضه‌کنندۀ برند مقلد و موفقیت استراتژی تقلید را به‌عنوان راهکارها شناسایی کرد و مدلسازی ساختاری تفسیری مدلی در چهار سطح برای راهکارهای شناسایی‌شده ترسیم کرد. براساس نتایج، استراتژی تقلید با ایجاد هویتی مشابه برندهای پیشرو می‌تواند تصویر و ارزش درک‌شده از تقلید را ارتقا دهد و موجب موفقیت کارآفرینان ورزشی در بازار شود.
واژه‌های کلیدی: استراتژی تقلید، برند بتا، تقلید از برند پیشرو، شرکت‌های کارآفرین ورزشی، موفقیت در بازار
متن کامل [PDF 269 kb]   (۱۴۶۶ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
۱. ۱. ابراهیمی، سید بابک؛ کتابیان، حمید؛ رحیمی، حسام (۱۳۹۴). «شناسایی معیارهای مؤثر بر انتخاب برند مقلد در کالاهای مصرفی»، مدیریت بازرگانی، دورۀ ۷، ش ۲، ص ۲۹۴-۲۷۳.
۲. ۲. احمدپور، محمود؛ مقیمی، سید‌ محمد (۱۳۸۸). «مبانی کارآفرینی»، چ ششم، تهران: ناشر فراندیش، ص ۴۹.
۳. ۳. آذر، عادل؛ بیات، کریم (۱۳۸۷). «طراحی مدل فرایندمحوری کسب‌وکار با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM)»، نشریۀ مدیریت فناوری اطلاعات، دورۀ ۱، ش ۱، ص ۱۸-۳.
۴. ۴. سلطانی، ناصر؛ موسوی، میرنجف؛ سلامی، هادی (۱۳۹۲). «راهبردهای توسعۀ گردشگری از دیدگاه ارائه‌کنندگان خدمات با استفاده از مدل‌های دلفی و فرایند تحلیل شبکه (مطالعۀ موردی: استان آذربایجان غربی)»، مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، ش ۱۲، ص ۳۹-۱۹.
۵. ۵. فقیه نصیری، بشری (۱۳۹۳). «مقایسۀ اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلد»، پایان‌نامۀ دورۀ کارشناسی‌ارشد، دانشگاه مازندران، دانشکدۀ علوم اقتصاد و مدیریت، ص ۱۵۵-۱۵۰.
۶. ۶. کلر، کوین لین (۱۳۸۹). «مدیریت استراتژیک برند»، ترجمۀ عطیه بطحایی. چ اول، تهران: ناشر سیته، ص ۲۶۲.
۷. ۷. مرتضوی، سعید؛ کفاش‌پور، آذر؛ ارجمندی‌نژاد، آفاق (۱۳۸۹). «بررسی نقش واسط عرق ملی و ادراک از کیفیت محصول بر قصد خرید کالای وارداتی»، پژوهشنامۀ مدیریت اجرایی، دورۀ ۲، ش۴۰، ص ۱۳۴-۱۰۹.
۸. ۸. ملک‌زاده، غلامرضا؛ کاظمی، مصطفی؛ لگزیان، محمد (۱۳۹۲). «هوش سازمانی: طراحی مدل سلسله مراتبی برای دانشگاه‌های دولتی ایران با رویکرد دیماتل»، پژوهشنامۀ مدیریت تحول، ش ۱۰ ، ص ۱۲۴- ۹۴.
۹. ۹. میرفخرالدینی، سید حیدر؛ ابراهیم‌زاده پزشکی، رضا؛ جلیلیان، نگار (۱۳۹۲). «ارائۀ مدلی جامع در جهت پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با دانشجو با رویکرد تلفیقی مدل‌سازی ساختاری تفسیری و مدلسازی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: دانشگاه یزد)»، دوفصلنامۀ مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی، دورۀ ۲، ش ۴، ص ۳۷-۵.
۱۰. ۱۰. نصیرزاده، عبدالمهدی؛ فراهانی، ابوالفضل؛ رضایی، شمس‌الدین؛ وطن‌دوست، مریم (۱۳۹۲). «ارزیابی کارآفرینی مدیران کل تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران»، پژوهش‌های کاربردی در مدیریت ورزشی، دورۀ ۲، ش ۷، ص ۱۴۴-۱۲۹.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gholami Ghajari H, Kalateh Seifari M, Shirkhodaei M. Identifying the Ways to Successful Imitation Strategy in Sport Entrepreneurship Companies (Case Study: Tanin Peik Sabalan Company, BETA Brand). 3 2018; 5 (19) :37-51
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1024-fa.html

غلامی قاجاری حسن، کلاته سیفری معصومه، شیرخدایی میثم. شناسایی راهکارهای موفقیت استراتژی تقلید در شرکت‌های کارآفرین ورزشی (مطالعۀ موردی: شرکت طنین پیک سبلان، برند بتا) . رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. ۱۳۹۶; ۵ (۱۹) :۳۷-۵۱

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-۱-۱۰۲۴-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 19 - ( زمستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710