اولویت¬بندی اهمیت مؤلفه¬های تبلیغات از طریق پیامک و فضای مجازی در جذب مشتری در اماکن ورزشی استان مازندران
|
برانوش نیک بین1 ، حسین علوی2 ، امین توکلی3  |
1- دکتری مدیریت رفتاری، مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل وزارتی، تهران، ایران ، beranooshnikbin@yahoo.com 2- استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده فنی و حرفهای محمودآباد، دانشگاه فنی و حرفهای، مازندران، ایران. 3- کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی مؤسسه غیردولتی شفق تنکابن، ایران. |
|
چکیده: (2717 مشاهده) |
هدف از این پژوهش بررسی نقش تبلیغات از طریق پیامک و فضای مجازی با جذب مشتری در اماکن ورزشی استان مازندران بود. روش انجام تحقیق حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعة آماری پژوهش را کلیة افراد مراجعهکننده به اماکن ورزشی استان مازندران تشکیل دادند که با توجه به نامحدود بودن تعداد جامعه و استفاده از جدول مورگان 384 نفر بهعنوان نمونة آماری بهطور تصادفی انتخاب شد. بهمنظور جمعآوری دادهها از دو پرسشنامة محققساخته در مورد تبلیغات اینترنتی (14 سؤال با 5 مؤلفه) و پیامک تبلیغاتی (11 سؤال با 5 مؤلفه)استفاده شد. همچنین برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی (کلموگراف اسمیرنوف و آزمون دوجملهای) در سطح معناداری (05/0<P) استفاده شد. نتایج نشان داد، 5 مؤلفه شامل وجود اطلاعات جامع از محصول در پیامک تبلیغاتی، وجود اطلاعات تماس معتبر، آشنا بودن فرستندة پیامک تبلیغاتی، شكل ظاهري و نوشتاري پیامک تبلیغاتی، قيمت خدمات و عوامل كمي ترغیبکننده مشتری در پیامکهای تبلیغاتی و نیز 5 مؤلفه عوامل مرتبط با محصول، عوامل ارتباطي (زيرساختارھاي محیط انتشار تبلیغ)، عوامل انساني (كاربر اينترنتي) و بعد عوامل محتوايي در تبلیغات اینترنتی بر جذب مشتری اثرگذارند. با توجه به یافتههای پژوهش پیشنهاد میشود مدیران اماکن ورزشی استان مازندران برای جذب بیشتر مشتری از تبلیغات پیامکی و نیز اینترنتی بهره جویند و نیز با رعایت اصول و عوامل اثرگذار در طراحی پیامکهای تبلیغاتی و نیز تبلیغات اینترنتی، جذابیت در تبلیغ را برای توجه هرچه بیشتر مشتری ایجاد کنند. |
|
واژههای کلیدی: اماکن ورزشی، تبلیغات، جذب مشتری، فضای مجازی. |
|
متن کامل [PDF 289 kb]
(1142 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|