[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 30 - ( پاییز 1399 ) ::
جلد 8 شماره 30 صفحات 75-59 برگشت به فهرست نسخه ها
موانع کلان تجاری‌سازی دانش مدیریت ورزشی
معصومه گلکار حق1 ، مصطفی افشاری 2، زهرا علم3 ، اکرم اصفهانی نیا4
1- دانشجوی دکتری، گروه تربیت بدنی، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آبادکتول، ایران
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشکده مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ،تهران، ایران ، afshari.ua@gmail.com
3- استادیار، گروه تربیت بدنی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
4- استادیار، گروه تربیت بدنی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
چکیده:   (2026 مشاهده)
چکیده
تحقیق حاضر با هدف تحلیل موانع مؤثر بر تجاری­سازی دانش مدیریت ورزشی طراحی گردید. تحقیق حاضر از نوع، توصیفی تحلیلی می­باشد که به‌صورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در عرصه­های دانش مدیریت ورزشی و تجاری­سازی دانش، تجربه و تخصص مناسب را داشتند. ابزار تحقیق حاضر شامل پرسشنامه محقق ساخته بود. در جهت ساختاردهی به موانع مؤثر بر تجاری­سازی دانش مدیریت ورزشی از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری و همچنین روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید. بدین‌جهت در جهت انجام روش آماری تحلیل عاملی اکتشافی از نرم‌افزار اس­پی­اس­اس استفاده گردید. در جهت بررسی و تحلیل روش مدل­سازی ساختاری تفسیری از نرم­افزار میک­مک استفاده گردید. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که در کل 6 عامل (مدیریتی، زیرساختی، آموزشی، فرهنگی، مالی و فردی) 976/85 درصد از واریانس کل سؤالات را در بر گرفت. نتایج همچنین نشان داد که موانع فردی، مهارتی و محیطی جزو موانع مستقل کلیدی می­باشد که سبب تأثیرگذاری بر سایر موانع می­باشد. با توجه به یافته‌های تحقیق، مشخص گردید که در جهت توسعه تجاری‌سازی دانش مدیریت ورزشی نیاز می‌باشد تا برخی موانع فردی، مهارتی و محیطی مورد توجه قرار گیرد و برنامه­ریزی جهت رفع این موانع طراحی و اجرا گردد.
واژه‌های کلیدی: تجاری‌سازی، تحقیقات، دانش، مدیریت ورزشی، موانع فردی، موانع محیطی.
متن کامل [PDF 388 kb]   (875 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Golkar Hagh M, afshari M, alam Z, Esfahaninia A. The Great Barriers to the Commercialization of Sport Management Knowledge. 3 2020; 8 (30) :59-75
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1384-fa.html

گلکار حق معصومه، افشاری مصطفی، علم زهرا، اصفهانی نیا اکرم. موانع کلان تجاری‌سازی دانش مدیریت ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (30) :59-75

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1384-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 30 - ( پاییز 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645