موانع کلان تجاریسازی دانش مدیریت ورزشی
|
معصومه گلکار حق1 ، مصطفی افشاری 2، زهرا علم3 ، اکرم اصفهانی نیا4 |
1- دانشجوی دکتری، گروه تربیت بدنی، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آبادکتول، ایران 2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشکده مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ،تهران، ایران ، afshari.ua@gmail.com 3- استادیار، گروه تربیت بدنی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران 4- استادیار، گروه تربیت بدنی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران |
|
چکیده: (2026 مشاهده) |
چکیده
تحقیق حاضر با هدف تحلیل موانع مؤثر بر تجاریسازی دانش مدیریت ورزشی طراحی گردید. تحقیق حاضر از نوع، توصیفی تحلیلی میباشد که بهصورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که در عرصههای دانش مدیریت ورزشی و تجاریسازی دانش، تجربه و تخصص مناسب را داشتند. ابزار تحقیق حاضر شامل پرسشنامه محقق ساخته بود. در جهت ساختاردهی به موانع مؤثر بر تجاریسازی دانش مدیریت ورزشی از روش مدلسازی ساختاری تفسیری و همچنین روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید. بدینجهت در جهت انجام روش آماری تحلیل عاملی اکتشافی از نرمافزار اسپیاساس استفاده گردید. در جهت بررسی و تحلیل روش مدلسازی ساختاری تفسیری از نرمافزار میکمک استفاده گردید. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که در کل 6 عامل (مدیریتی، زیرساختی، آموزشی، فرهنگی، مالی و فردی) 976/85 درصد از واریانس کل سؤالات را در بر گرفت. نتایج همچنین نشان داد که موانع فردی، مهارتی و محیطی جزو موانع مستقل کلیدی میباشد که سبب تأثیرگذاری بر سایر موانع میباشد. با توجه به یافتههای تحقیق، مشخص گردید که در جهت توسعه تجاریسازی دانش مدیریت ورزشی نیاز میباشد تا برخی موانع فردی، مهارتی و محیطی مورد توجه قرار گیرد و برنامهریزی جهت رفع این موانع طراحی و اجرا گردد. |
|
واژههای کلیدی: تجاریسازی، تحقیقات، دانش، مدیریت ورزشی، موانع فردی، موانع محیطی. |
|
متن کامل [PDF 388 kb]
(875 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|