طراحی الگوی ارتباطی همافزایی مدیران و توسعه فدراسیونهای ورزشی
|
محمدرضا خجسته1 ، محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری 2، حسین پیمانی زاد3 ، حسن فهیم دوین3 |
1- دکتری مدیریت ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان، بجنورد، ایران 2- دانشیار، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی، دانشگاه آزاد، مشهد، ایران ، reza_ismaeelzadeh@yahoo.com 3- دانشیار، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی، دانشگاه آزاد، مشهد، ایران |
|
چکیده: (506 مشاهده) |
همافزایی، راهبردی هوشمندانه در مدیریت است که دستیابی به اهداف سازمانی را با استفاده از توسعه تفکرگروهی تسهیل، تسریع و تضمین میکند. هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی ارتباطی همافزایی مدیران و توسعه فدراسیونهای ورزشی میباشد. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهشهای توصیفی همبستگی و مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش 50 نفر از مدیران فدراسیونهای ورزشی که بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اصلی سنجش پژوهش، پرسشنامه پژوهشگرساختۀ همافزایی مدیریتی بر اساس مطالعات باتمان (2002) در خصوص همافزایی و ایوانز و جارویس (1986) در رابطه با گروهگرائی و اقتباسی از مطالعات لاک و کرافورد (2000) و سونگ (2008) در رابطه با توسعه سازمانی که روایی صوری و محتوایی با استفاده از نظر متخصصان و مدیران و اساتید مدیریت ورزشی و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تأییـدی و پایـائی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفاي کرونباخ (89/0) تعیـین گردیـد. یافتههای پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری و تکنیکهای آماری نشان داد که مؤلفه تعامل و همکاری با ضریب مسیر (81/0)، مشارکت با ضریب مسیر (76/0) و شبکه (76/0) نقشی تعیین کننده در توسعه فدراسیونهای ورزشی دارند. بنابراین، نگرش علمی، حرفهای، دوراندیشانه و منسجم مدیران فدراسیونها، با الهام و الگوبرداری صحیح از شیوه و راهبرد فدراسیونهای جهانی، با همافزائی، پلی است بهسوی افق روشن در ورزش و کسب افتخارات ورزشی در آینده. |
|
واژههای کلیدی: توسعه سازمانی، راهبرد مدیریتی، فدراسیونهای ورزشی، همافزایی |
|
متن کامل [PDF 356 kb]
(296 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|