[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 40 - ( بهار 1402 ) ::
جلد 11 شماره 40 صفحات 22-9 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی ارتباطی هم‌افزایی مدیران و توسعه فدراسیون‌های ورزشی
محمدرضا خجسته1 ، محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری 2، حسین پیمانی زاد3 ، حسن فهیم دوین3
1- دکتری مدیریت ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان، بجنورد، ایران
2- دانشیار، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی، دانشگاه آزاد، مشهد، ایران ، reza_ismaeelzadeh@yahoo.com
3- دانشیار، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی، دانشگاه آزاد، مشهد، ایران
چکیده:   (506 مشاهده)
هم‌افزایی، راهبردی هوشمندانه در مدیریت است که دستیابی به اهداف سازمانی را با استفاده از توسعه تفکرگروهی تسهیل، تسریع و تضمین می‌کند. هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی ارتباطی هم‌افزایی مدیران و توسعه فدراسیون‌های ورزشی می‌باشد. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش‌های توصیفی همبستگی و مقطعی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش 50 نفر از مدیران فدراسیون‌های ورزشی که به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اصلی سنجش پژوهش، پرسش‌نامه پژوهش‌گرساختۀ هم‌افزایی مدیریتی ‌بر اساس مطالعات باتمان (2002) در خصوص هم‌افزایی و ایوانز و جارویس (1986) در رابطه با گروه‌گرائی و اقتباسی از مطالعات لاک و کرافورد (2000) و سونگ (2008) در رابطه با توسعه سازمانی که روایی صوری و محتوایی با استفاده از نظر متخصصان و مدیران و اساتید مدیریت ورزشی و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تأییـدی و پایـائی پرسش‌نامه با استفاده از ضریب آلفاي کرونباخ (89/0) تعیـین گردیـد. یافته‌های پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری و تکنیک‌های آماری نشان ‌داد که مؤلفه تعامل و همکاری با ضریب مسیر (81/0)، مشارکت با ضریب مسیر (76/0) و شبکه (76/0) نقشی تعیین کننده‌ در توسعه فدراسیون‌های ورزشی دارند. بنابراین، نگرش علمی، حرفه‌ای، دوراندیشانه و منسجم مدیران فدراسیون‌ها، با الهام‌ و الگوبرداری صحیح از شیوه و راهبرد فدراسیون‌های جهانی، با هم‌افزائی، پلی است به‌سوی افق روشن در ورزش و کسب افتخارات ورزشی در آینده.
واژه‌های کلیدی: توسعه سازمانی، راهبرد مدیریتی، فدراسیون‌های ورزشی، هم‌افزایی
متن کامل [PDF 356 kb]   (296 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khojasteh M, ismaeelzadeh ghandehari M, peymanizad H, fahim dewin H. Designing the Communication Pattern of Managers' Synergy and Development of Sport Federations . 3 2023; 11 (40) :9-22
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1405-fa.html

خجسته محمدرضا، اسماعیل زاده قندهاری محمدرضا، پیمانی زاد حسین، فهیم دوین حسن. طراحی الگوی ارتباطی هم‌افزایی مدیران و توسعه فدراسیون‌های ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (40) :9-22

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1405-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 40 - ( بهار 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645