[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 35 - ( زمستان 1400 ) ::
جلد 9 شماره 35 صفحات 64-45 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل پارادایمی نهادینه سازی فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاهی در دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
فرناز قدیریان مارنانی1 ، محمد سلطان حسینی2 ، مهدی سلیمی 3، شهرام عروف زاد4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد خوراسگان، اصفهان، ایران
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
3- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران ، m_salimi_3@yahoo.com
4- استادیار مدیریت ورزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، ایران.
چکیده:   (1302 مشاهده)
هدف از پژوهش، ارائه مدل پارادایمی نهادینه­سازی فعالیت­های فوق برنامه ورزشی دانشگاهی در دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بود. پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی با ماهیت اکتشافی و رویکرد سیستماتیک نظریه داده بنیاد به انجام رسید که مبتنی بر دستورالعمل­های پیشنهاد شده توسط کوربین و استراوس شکل گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل صاحب­نظران حوزه مدیریت ورزشی و مسئولین مربوطه بودند که جهت نمونه­گیری برای انجام مصاحبه­ها از روش نمونه­گيري هدفمند و تكنيك  گلوله برفی استفاده شد. ابزار و روش گردآوری داده، مصاحبه از نوع نیمه ساختاریافته فردی بود که اجرای مصاحبه­ها تا اشباع نظری (11 مصاحبه) ادامه یافتند. جهت تحلیل داده­ها از رویکرد سیستماتیک شامل سه گام اصلی کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی بهره گرفته شد. نتایج کدگذاری باز، محوری و انتخابی حاکی از شناسایی 138 باز و 25 مفهوم بود. مفاهیم بر اساس الگوی پارادایمی استراوس و کوربین در مقوله های شرایط علی، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله‌گر، راهبرد‌های کنش و واکنش و پیامد‌ها طبقه بندی شدند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که برنامه‌محوری و شناخت نهادینه­سازی فعالیت­های فوق­برنامه ورزشی در سطح دانشگاه فرهنگیان پیامد‌های عمده­ای در توسعه بهزیستی روان­شناختی، مدیریت اوقات فراغت و کاهش ناهنجاری رفتاری در ابعاد مختلف در بر خواهد داشت.
واژه‌های کلیدی: نهادینه سازی، فعالیت های فوق برنامه، دانشجو معلمان، دانشگاه فرهنگیان.
متن کامل [PDF 389 kb]   (689 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghadirian Marnani F, Soltan Hosseini M, Salimi M, Aroofzad S. The paradigm model of institutionalization of academic extracurricular sports activities for student (prospective or future) teachers of Farhangian University. 3 2022; 9 (35) :45-64
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1697-fa.html

قدیریان مارنانی فرناز، سلطان حسینی محمد، سلیمی مهدی، عروف زاد شهرام. مدل پارادایمی نهادینه سازی فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاهی در دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (35) :45-64

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1697-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 35 - ( زمستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645