[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 13 - ( تابستان 1395 ) ::
جلد 4 شماره 13 صفحات 21-9 برگشت به فهرست نسخه ها
اولویت‌بندی راهکارهای توسعۀ کارت تخفیف هواداران و مشتریان ورزشی با نظرسنجی از مشتریان، مجریان و زنجیرۀ تأمین
محسن باقریان1، علیمحمد امیرتاش2، سیدامیراحمد مظفری3
1- گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران ، amirtash@hotmail.com
3- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
چکیده:   (5350 مشاهده)

هدف از اجرای این پژوهش، مقایسه و اولویت‌بندی نظر مشتریان، مجریان و زنجیرۀ تأمین در خصوص راهکارهای توسعۀ کارت تخفیف ورزشی بود. بدین منظور پرسشنامۀ نه‌مؤلفه‌ای بین سه گروه نمونۀ تحقیق شامل مجریان (65N = )، مشتریان (283N = ) و زنجیرۀ تأمین (139N = ) اجرا شد. روايي سازۀ پرسشنامه با استفاده از مدل اندازه‌گیری و روش تحليل عاملي اکتشافي بررسي شد که از لحاظ شاخص‌هاي برازش، مناسب ارزیابی شد. همچنین پایایی آلفای کرونباخ 0/88 و پایایی زمانی به روش همبستگی پیرسون برابر 0/74 به‌دست آمد. یافته‌ها نشان داد تفاوت معناداری بین میانگین رتبه‌های متغیر اصلی راهکارهای توسعه بین سه گروه وجود داشته (0/001≥P، 24/994=X2) و اولویت مؤلفه‌های نه‌گانۀ راهکارهای توسعه در بین آنها، تفاوت معناداری نیز داشته است؛ بدین صورت که مشتریان بیشترین اولویت را به ارتباط با مشتریان نسبت داده‌اند (0/001≥P، 228/634=X2)، درحالی‌که زنجیرۀ تأمین به کانال توزیع (0/001≥P، 92/576=X2) و مجریان به فعالیت کلیدی (0/001≥P، 253/822=X2) بیشترین اولویت را داده‌اند. نتایج این تحقیق را می‌توان برای طراحی مجدد فرایندها و اجرای سیستم اطلاعاتی یکپارچة این کسب‌وکار استفاده کرد که به رضایت بیشتر مشتریان و توسعۀ وفاداری و تحقق هدف اصلی، یعنی تسهیل ورزش همگانی منجر می‌شود.

واژه‌های کلیدی: بازاریابی ورزشی، کارت وفاداری، کسب‌وکار ورزشی، مدل کسب‌وکار، ورزش برای همه
متن کامل [PDF 597 kb]   (1380 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. الهی، علیرضا (1387). "موانع و راهکارهای توسعۀ اقتصادی صنعت فوتبال ایران". رسالۀ دکتری، دانشگاه تهران، ص 45-12.
2. 2. انور الخولی، امین (1381). "ورزش و جامعه". ترجمۀ حمیدرضا شیخی. مشهد و تهران: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌‌‌‌‌‌ها (سمت)، ص 56-23.
3. 3. تندنویس، فریدون (1381). "جایگاه ورزش در اوقات فراغت مردم ایران". پژوهش در علوم ورزشی، دورۀ 4، ش 1، ص 133-115.
4. 4. تندنویس، فریدون (1390). "نیازسنجی و امکان‌سنجی تفریحات سالم با رویکرد ورزشی در شهر تهران". طرح پژوهشی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تهران، ص 24-12.
5. 5. جلالی فراهانی، مجید (1388). "مدیریت اوقات فراغت و ورزش‌های تفریحی". تهران: انتشارات دانشگاه تهران، ص 23-7.
6. 6. رسولی، مهدی (1393). "طراحی مدل مدیریت استراتژیک برند باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران". رساله دکتری، دانشگاه خوارزمی، ص 123-110.
7. 7. شرکت فرهنگی ورزشی سایپا (1391). "طرح سان کارت". طرح توسعه‌ای، مدیریت بازاریابی شرکت فرهنگی ورزشی سایپا، تهران، ص 43-33.
8. 8. قاسمی، حمید (1393). "تحلیل محتوای اخبار ورزشی شبکل سوم سیما: مطالعۀ موردی". نشریۀ علمی ترویجی مدیریت ارتباطات در رسانه‌های ورزشی، ش 3، ص 46.
9. 9. قاسمی، حمید (1386). "نقش رسانه‌های گروهی در توسعۀ ورزش کشور". رسالۀ دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ص 18-12.
10. 10. محمدی، علی (1375). "بررسی جایگاه تربیت بدنی و ورزش در مدارس علوم دینی حوزۀ علمیۀ قم از دیدگاه اساتید و طلاب دینی". پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران، ص 23-19.
11. 11. معماری، ژاله (1386). "مدلسازی و تحلیل آمیختۀ بازاریابی صنعت ورزش کشور (با رویکرد تصمیم‌محور)". رسالۀ دکتری، دانشگاه تهران، ص 118-112.
12. 12. نوبخت، باقر (1393). "طراحی الگوهای موفقیت کسب‌وکارهای متوسط و کوچک ورزشی با رویکرد کارآفرینانه". رسالۀ دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، ص 101-76.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Prioritizing the Solutions of Developing Sport Fans and Customers' Discount Cards by a Survey of Customers, Executives and Supply Chain. 3 2016; 4 (13) :9-21
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-688-fa.html

باقریان محسن، امیرتاش علیمحمد، مظفری سیدامیراحمد. اولویت‌بندی راهکارهای توسعۀ کارت تخفیف هواداران و مشتریان ورزشی با نظرسنجی از مشتریان، مجریان و زنجیرۀ تأمین. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (13) :9-21

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-688-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 13 - ( تابستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645