رابطۀ بازاریابی تجربی با رضایت و وفاداری مشتریان در مجموعههای ورزشی
|
بهزاد ایزدی1، عبدالله روزفراخ2 |
1- دانشگاه کردستان ، b.izadi@uok.ac.ir 2- دانشگاه کردستان |
|
چکیده: (3674 مشاهده) |
هدف این پژوهش بررسی رابطۀ بازاریابی تجربی با رضایت و وفاداری مشتریان با میانجیگری ارزش تجربهشده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی – همبستگی است. جامعۀ آماری مشتریان مجموعههای ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد بودند. 395 پرسشنامه از پاسخگویان بهصورت تصادفی جمعآوری و بهعنوان نمونه برای تجزیهوتحلیل آماری در نظر گرفته شدند. برای بررسی پایایی و روایی آزمون از آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارزیابی مدل و فرضیهها از معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار آموس استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد بازاریابی تجربی بر ارزش تجربهشده اثر معناداری دارد. همچنین رابطۀ معناداری بین بازاریابی تجربی و رضایت از طریق ارزش تجربهشده وجود داشت، اما ارتباط بازاریابی تجربی با وفاداری با میانجیگری ارزش تجربه بهتنهایی امکانپذیر نبود، بلکه برای ارتباط معنادار در کنار ارزش تجربی به رضایت مشتریان نیاز است. بازاریابی تجربی بازیگری جدید در استراتژیهای بازاریابی است، رویکرد مبتنیبر تجربۀ تعاملی، که در کنار کانالهای ارتباطی دیگر بهدنبال ایجاد ارزش است تا از آن طریق بستر دلبستگی دوجانبۀ برند و مصرفکننده را فراهم سازد. |
|
واژههای کلیدی: ارزش، بازاریابی تجربی، رضایت، وفاداری. |
|
متن کامل [PDF 247 kb]
(1367 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|