[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 4 شماره 15 صفحات 92-81 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط مدیریت ارتباط با مشتری و تصویر برند باشگاه‌های فوتبال با نقش میانجی ارزش ویژۀ برند
قاسم مهرابی1، محمدابراهیم رزاقی1، شهره بابازاده2
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزش، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2- دانشجوی کارشناسی‌ارشد مدیریت مالی، دانشگاه عطار، مشهد، ایران ، shohre.babazade@yahoo.com
چکیده:   (4243 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ مدیریت ارتباط با مشتری با تصویر برند باشگاه‌های فوتبال با نقش میانجی ارزش ویژۀ برند بود. روش پژوهش توصیفی، پیمایشی و از نوع همبستگی بود و جامعۀ آماری آن هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال دور پانزدهم تشکیل بود. با توجه به جدول مورگان 385 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع ­آوری اطلاعات از سه پرسشنامۀ استاندارد (سان، هان و دلگادو و همکاران) استفاده شد. داده‌های تحقیق پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزارهای آماری اس پی اس اس و لیزرل تحلیل شد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد بین مدیریت ارتباط با مشتری با تصویر برند رابطۀ مستقیم وجود دارد. بین مدیریت ارتباط با مشتری با ارزش ویژۀ برند و همچنین ارزش ویژۀ برند با تصویر برند رابطۀ معنا‌داری وجود دارد. در نهایت، بین مدیریت ارتباط با مشتری با تصویر برند باشگاه فوتبال‌های با نقش میانجی ارزش ویژۀ برند رابطۀ مثبت و معنا‌داری وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: ارزش ویژۀ برند، باشگاه‌های فوتبال، تصویر برند، لیگ برتر، مدیریت ارتباط با مشتری
متن کامل [PDF 241 kb]   (1595 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. اکبری، روناک؛ محرم‌زاده، مهرداد؛ سیدعامری، میرحسن؛ جمبانی، کمال (1392). «ارتباط بین ابعاد وفاداری مشتری و تقویت برند ورزشی در لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران»، دومین کنگرۀ بین‌المللی علم و فوتبال، آکادمی ملی فوتبال ایران، تهران، ایران، ص 73-71.
2. 2. ایزدی، بهزاد؛ احسانی، محمد؛ کوزه‌چیان، هاشم؛ تجاری، فرشاد (1394). «بررسی نقش مدیریت در بهبود کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران»، دوفصلنامۀ مدیریت و توسعۀ ورزش، ش 7، ص 31-17.
3. 3. جلالی فراهانی، مجید (1392). «تأثیر عناصر منتخب آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژۀ برند در خدمات ورزشی»، پژوهش‌های کاربردی در مدیریت ورزشی، ش 6، ص 20-11.
4. 4. جوانی، وجیه (1392)، «اثر درآمد و هزینه‌کرد هواداران بر میزان وفاداری به برند در تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران»، پژوهش در مدیریت ورزشی، دورۀ 6، ش 2، ص 88-78.
5. 5. دهدشتی ‌شاهرخ، زهره؛ جعفرزاده‌کناری، مهدی؛ بخشی‌زاده، علیرضا (1392). «ﺑﺮرﺳﻲ دﻳﺪﮔﺎه ﻫﻮﻳﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺮﻧﺪ و ﺗﺄﺛﻴﺮ آن در ﺗﻮﺳﻌۀ وﻓﺎداری ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ (مورد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: شرکت تولیدکنندۀ محصولات لبنیﻛﺎﻟﻪ)»، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣۀ ﻋﻠﻤﻲ - ﭘﮋوﻫﺸﻲ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻧﻮﻳﻦ، دورۀ 2، ش 5، ص 106-87.
6. 6. رحیم‌نیا، فریبرز؛ فاطمی، سیده زهرا (1391). «بررسی نقش واسط ارزش ویژۀ برند در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند»، تحقیقات بازاریابی نوین، دورۀ 2، ش 1، ص 92-73.
7. 7. رزاقی، محمدابراهیم؛ مهرابی، قاسم؛ جلالی فراهانی، مجید (1394). «بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) باشگاه‌های فوتبال ایران»، مدیریت ارتباطات در رسانه‌های ورزشی، دورۀ 2، ش 7، ص 28-19.
8. 8. رزاقی، محمدابراهیم؛ مهرابی، قاسم؛ سلطانی مقدم، پگاه (1394). «مقایسۀ مدیریت ارتباط با مشتری باشگاه‌های فوتبال ایران، اسپانیا و انگلستان»، مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، دورۀ 2، ش 5، ص 29-21.
9. 9. کشکر، سارا؛ سلمان، زهرا؛ جباری، ژاله (1392). «رابطۀ رضایت‌مندی و وفاداری با ویژگی‌های پوشاک ورزشی داخلی و خارجی در زنان ورزشکار بدنساز»، مدیریت ورزشی، دورۀ 5، ش 3، ص 136-117.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship between Customer Relationship Management and Image Brand of Football Clubs with the Mediating Role of Brand Equity. 3 2017; 4 (15) :81-92
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-868-fa.html

مهرابی قاسم، رزاقی محمدابراهیم، بابازاده شهره. ارتباط مدیریت ارتباط با مشتری و تصویر برند باشگاه‌های فوتبال با نقش میانجی ارزش ویژۀ برند. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (15) :81-92

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-868-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645