[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۵، شماره ۱۷ - ( تابستان ۱۳۹۶ ) ::
جلد ۵ شماره ۱۷ صفحات ۸۶-۷۳ برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی مسیر روابط حمایت سازمانی ادراک‌شده، بی‌تفاوتی سازمانی و تصویر سازمانی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان
حمیدرضا میرصفیان۱، مصطفی افشاری۲
۱- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران ، Hamid.Mirsafian@gmail.com
۲- استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشگاه علوم ورزشی، تهران، ایران
چکیده:   (۴۸۸۳ مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط میان حمایت سازمانی ادراک‌شده، بی‌تفاوتی سازمانی و تصویر سازمانی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان و استخراج الگوی مسیر میان متغیر‌های مذکور انجام گرفت. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ کارکنان مشغول به خدمت در سازمان مذکور در سال 1395 بود (293N=) و حجم نمونه‌ای برابر با 167 نفر برای این پژوهش انتخاب شد. در این پژوهش از پرسشنامه‌های حمایت سازمانی ادراک‌شدۀ آیزنبرگر و همکاران (1986)، بی‌تفاوتی سازمانی دانایی‌فرد، حسن‌زاده و سالاریه (1389)، و تصویر سازمانی کازولس، کیم و مافیت (2001) استفاده شد و داده‌های پژوهش با استفاده از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر تحلیل شد. نتایج پژوهش حاکی از وجود ارتباطات مثبت میان حمایت سازمانی ادراک‌شده با تصویر سازمانی و مؤلفه‌های آن، و ارتباطات معکوس میان بی‌تفاوتی سازمانی و مؤلفه‌های آن با تصویر سازمانی و ابعاد آن است (0/01P≤). نتایج حاصل از تحلیل مسیر نیز نشان داد که حمایت سازمانی ادراک‌شده به‌صورت مستقیم و با ضریب مسیر (0/39=β) و به‌صورت غیرمستقیم و از طریق تأثیر بر بی‌تفاوتی سازمانی (0/40-=β) بر تصویر سازمانی سازمان ورزش شهرداری اصفهان اثرگذار بوده است.
واژه‌های کلیدی: ادراک، بی‌تفاوتی سازمانی، تصویر سازمانی، حمایت سازمانی، سازمان ورزش شهرداری اصفهان، عملکرد شغلی
متن کامل [PDF 418 kb]   (۱۴۳۱ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
۱. ۱. باقری، مصباح‌الهدی؛ عرفانی‌فر، اکبر (۱۳۸۹). «طراحی مدل مؤلفه‌های مؤثر بر تصویر سازمانی دانشگاه امام صادق (ع)»، اندیشه‌های مدیریت راهبردی، ش ۴، ص ۷۷-۴۳.
۲. ۲. پارساضیابری، لیلا؛ شیروانی، علیرضا (۱۳۹۱). «رابطۀ فرهنگ سازمانی با تصویر سازمانی و هویت سازمانی )مطالعۀ موردی حوزۀ ستادی سازمان سما(»، فصلنامۀ رسالت مدیریت دولتی، ش ۷، ص ۳۷-۲۹.
۳. ۳. دانائی‌فرد، حسن (۱۳۹۰). «کاربرد استراتژی پژوهشی نظریۀ داده‌بنیاد در عمل: ساخت نظریۀ بی‌تفاوتی سازمانی»، چ اول، تهران: دانشگاه امام صادق (ع)، ص ۴۸-۴۶.
۴. ۴. دانایی‌فرد، حسن؛ حسن‌زاده، علیرضا؛ سالاریه، نورا (۱۳۸۹). «طراحی سنجۀ اندازه‌گیری بی‌تفاوتی سازمانی: پژوهش ترکیبی»، اندیشۀ مدیریت راهبردی، دورۀ ۴، ش ۲، ص ۹۹-۷۲.
۵. ۵. سورانی، سمیه (۱۳۹۴). «بررسی رابطۀ ابعاد فرهنگ سازمانی ادراک‌شده و تصویر سازمانی در بین دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه صنعتی اصفهان)»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، ص ۷۳-۶۸.
۶. ۶. سید نقوی، میرعلی؛ کشاورز حقیقی، مهدی (۱۳۹۰). «مدیریت بی‌تفاوتی کارکنان»، فصلنامۀ منابع انسانی ناجا، ش ۲۶، ص ۱۵-۱.
۷. ۷. شائمی برزکی، علی؛ ابزری، مهدی؛ مؤیدی، زهرا (۱۳۹۳). «تحلیل تأثیر ابعاد مدل ویژگی‌های شغلی هاکمن و اولدهام بر بی‌تفاوتی سازمانی کارکنان (مورد مطالعه: شرکت گاز استان اصفهان)»، مطالعات رفتار سازمانی، دورۀ ۱۰، ش ۳، ص ۱۱۱-۸۹.
۸. ۸. عریضی، حمیدرضا؛ گل‌پرور، محسن (۱۳۹۰). «الگوی مسیر روابط حمایت سازمانی ادراک‌شده با متغیرهای شغلی، حرفه‌ای و سازمانی»، پژوهش‌های مدیریت در ایران، دورۀ ۱۵، ش ۴، ص ۱۷۳-۱۴۷.
۹. ۹. عسگری، بهمن؛ پورسلطانی زرندی، حسین؛ فتاحی، جمال (۱۳۹۲). «ارتباط حمایت سازمانی ادراک‌شده با عملکرد شغلی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های غربی ایران»، نشریۀ مدیریت و فیزیولوژی ورزشی شمال، دورۀ ۱، ش ۲، ص ۲۸-۱۹.
۱۰. ۱۰. قلی‌پور، آرین؛ پورعزت، علی‌اصغر؛ نقوی حسینی، سید علی‌رضا (۱۳۹۰). «شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر سازمانی پلیس»، فصلنامۀ دانش انتظامی، دورۀ ۱۲، ش ۴، ص ۱۷۹-۱۴۳.
۱۱. ۱۱. کشاورز حقیقی، مهدی (۱۳۹۱). «ارائه الگوی مدیریت بی‌تفاوتی سازمانی کارکنان (مورد مطالعه یک بانک خصوصی)»، پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، دورۀ ۱۲، ش ۲، ص ۱۹۹-۱۸۳.
۱۲. ۱۲. محمد‌کاظمی، رضا؛ قاسمی، حمید؛ رستم‌بخش، محمدرضا (۱۳۹۰). «شناسایی و تحلیل موانع رفتاری کارآفرینی سازمانی در سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش) کشور»، پژوهش‌های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، ش ۲، ص ۱۰۰-۸۹.
۱۳. ۱۳. مهدوی، مه‌روی (۱۳۹۱). «بررسی تأثیر حمایت سازمانی ادراک‌شده بر تعهد و تمایل به ترک خدمت کارکنان در شرکت مپنا»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، ص ۵۶-۵۵.
۱۴. ۱۴. نادری، حمدالله؛ بنی فاطمه، حسین؛ حریری اکبری، محمد (۱۳۸۹). «الگوسازی ساختاری رابطه بین بیگانگی و بی‌تفاوتی اجتماعی»، دوفصلنامۀ علوم اجتماعی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، دورۀ ۶، ش ۲، ص ۵۹-۲۹.
۱۵. ۱۵. همتی‌نژاد، مهرعلی؛ حمیدی، مهرزاد؛ اللهیاری، محبوبه (۱۳۹۱). «رابطه حمایت سازمانی ادراک‌شده با رفتار شهروندی سازمانی در کارشناسان آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ایران»، نشریۀ مدیریت ورزشی، ش ۱۳، ص ۴۳-۲۷.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Path Model of Relationships of Perceived Organizational Support, Organizational Apathy and Organizational Image in Sport Organization of Municipality of Isfahan. 3 2017; 5 (17) :73-86
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-933-fa.html

میرصفیان حمیدرضا، افشاری مصطفی. الگوی مسیر روابط حمایت سازمانی ادراک‌شده، بی‌تفاوتی سازمانی و تصویر سازمانی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. ۱۳۹۶; ۵ (۱۷) :۷۳-۸۶

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-۱-۹۳۳-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4714